Een flinke deelname van Lichtlopen bij de Berenloop Terschelling. Op zaterdag liep Marco Kingma een persoonlijk record op de 10 kilometer, onder de 37 minuten. De wedstrijd was net iets langer op de 10,2 km zette hij een tijd neer van 37:36, hiermee werd hij vierde bij de mannen senioren. Sytske de Jong liep op deze afstand een tijd van 1:13:46 wat goed was voor een 116e plek.

Zondags was het weer bij de halve en hele marathon een stuk slechter, harde wind en regen zorgden voor een zware wedstrijd. Geart Jorritsma voldeed aan de verwachtingen door de halve marathon te winnen in 1:09:33. Arjen de Jong liep 1:31:51, Margreet Osinga 2:04:20. Op de marathon zette Rob de Bos 3:16:01 neer, goed voor een 9e plek bij de mannen senioren.

Een grote groep lopers van Lichtlopen Akkrum deed afgelopen weekend mee aan de Berenloop. Op zaterdag kwam Marijke Akkerman in actie op de kleintje Berenloop. Ze liep de 10 km in 1:08.08.
Zondag was het de beurt aan de rest. Teun deed opnieuw de hele marathon. Nadat hij vorig jaar iets te optimistisch was gestart, hield hij zich dit jaar aan zijn plan. Doel was om een tijd van 3:10.00 neer te zetten. En dat deed hij vervolgens tot op de seconde nauwkeurig. Hij verpulverde daarmee zijn PR met een kwartier!
Bij de halve marathon deden er maar liefst acht Akkrumer lichtlopers mee. Hoewel het flink regende en waaide, werd er goed gelopen en zijn er ook bij deze groep PR’s gelopen door Robin, Michiel, Nynke en Bernice. Hieronder de tijden van de atleten:
Jolanda de Vries 1:46.44
Robin van Amstel 1:47.34