Kick-off Oldstars running in Sneek

Op 23 maart kunnen 55+’ers uit Sneek en omgeving kennismaken met OldStars running tijdens de kick-off van deze nieuwe loopgroep bij Hardloopvereniging Lichtlopen. De clinic is bedoeld voor mensen die graag op een gezonde manier, zonder blessuregevaar, samen willen blijven bewegen. De training is hierdoor ook geschikt voor beginnende lopers. Daarnaast is het sociale element erg belangrijk en is er tijd voor een kopje koffie en even gezellig napraten. De OldStars running kick-off in Sneek wordt georganiseerd door Hardloopvereniging Lichtlopen. OldStars running is een initiatief van de Atletiekunie en het Nationaal Ouderenfonds. Aanmelden voor de clinic op 23 maart kan bij Harry Jorritsma, via: info@lichtlopen.nl of 06 44290553

Het programma voor de kick-off op 23 maart:

10.00 Inloop koffie en thee

10.15 Welkomstwoord

10.20 Naar trainingslocatie wandelen

10.30 Warming-up en ASM-spelvormen door Harry Jorritsma

11.00 Kleine pauze

11.05 OldStars-training door Harry Jorritsma

11.40 Afronden training

11.45 Koffie, thee en versnapering

OldStars running

Bij de trainingen van OldStars running wordt gebruik gemaakt van aangepaste loopvormen. Coordinatie, kracht en variatie in de training spelen daarbij een belangrijke rol. Hiermee vermindert de kans op blessures en vallen sterk. De trainingen worden gegeven door Harry Jorritsma, een ervaren hardlooptrainer. In de visie van OldStars is hardlopen niet het doel, maar een middel om actief en sociaal bezig te zijn. Daarom is er na de wekelijkse trainingen ook altijd nog even tijd voor een gezamenlijk bakje koffie of thee.

Hardlopen is een erg laagdrempelige sport waarvoor je naast een paar schoenen weinig nodig hebt, naast één keer in de week gezamenlijk trainen is het daardoor ook goed mogelijk om zelfstandig verder te werken aan de hardloopconditie.

OldStars voor alle ouderen

OldStars is er voor alle ouderen die willen en kunnen bewegen, bij een sportvereniging en in de maatschappij. De inzet is om ouderen op een laagdrempelige manier te laten bewegen, samen te laten komen en mee te laten doen binnen een vereniging. Bij OldStars kunnen alle ouderen laagdrempelig bewegen, meedoen, ontmoeten en actief zijn als begeleider, trainer, spelbegeleider en/of vrijwilliger. Het Nationaal Ouderenfonds neemt hiermee, samen met onder andere partners als Menzis, VWS, RCOAK, Zabawas en Stichting Sluyterman van Loo stappen in de ontwikkeling van een ouderenvriendelijke sportomgeving.

Na OldStars walking football lanceerde het Ouderenfonds al succesvol 14 nieuwe aangepaste spelvormen voor 55-plussers, zoals OldStars walking hockey, OldStars tafeltennis, OldStars walking basketball, OldStars tennis, OldStars walking handball en OldStars walking rugby.

Over het Nationaal Ouderenfonds

Het Nationaal Ouderenfonds zet zich samen met partners, donateurs en vrijwilligers in voor een samenleving waarin geen enkele oudere zich eenzaam hoeft te voelen. Onze activiteiten zijn laagdrempelig en gericht op ontmoeting. Zo helpen wij ouderen om op een actieve manier ouder te worden. Ook stimuleren we de samenleving om een leeftijdsvriendelijke omgeving te zijn. Want ouder worden doe je samen!

Bent u nieuwsgierig geworden en wilt u de startbijeenkomst bijwonen? Vul dan het onderstaande formulier in.

Vul hieronder uw gegevens in: