In Kraggenburg werd dit (en volgend) jaar het Nederlands Kampioenschap cross georganiseerd. Door het mooie weer van de afgelopen weken lag het parcours er droog en snel bij. Wel met een stuk mul zand en een flinke heuvel er in, waardoor het nog een behoorlijk selectief parcours werd. Voor Geart niet het meest ideale parcours, hij kan beter uit de voeten op een parcours met veel modder en hoogteverschil. Toch liep hij een erg sterke wedstrijd waarbij hij veel snelle mannen achter zich liet. Met de zevende plaats en een goed opgebouwde wedstrijd was hij dan ook dik tevreden.

Jasper Sierdsma liep zondag bij de Oerpolderloop de 14,6 km in 1:05:38.
Judit de Vries heeft afgelopen zaterdag deelgenomen aan de Wildman trailrun en legde daarbij de 17 km af in 1:55

De foto is van Bjorn Paree