Van de meeste lopers vielen de tijden vandaag wat tegen bij de Spiegelplasloop in Nederhorst den Berg. Die tegenvallende tijden werden vooral veroorzaakt door de stormachtige wind die ook nog eens uit een erg ongunstige richting kwam. De eerste zes kilometers door de bossages ging nog prima met de wind in de rug of van de zij. De laatste vier kilometers waren echter grotendeels onbeschut en daar stond de harde wind vol tegen.

Desondanks presteerden Tineke van de Vliert, Nanne Jagersma en Geart Jorritsma uitstekend.

Tineke wist de tweede plaats te bemachtigen bij de vrouwen 55, ze liep de tien kilometer binnen de 50 minuten (49:40) en wist met een sterke eindsprint nummer drie bij de V55 achter zich te houden.
Nanne liep ook een uitstekende wedstrijd, ondanks de wind liep hij zijn op één na snelste tien kilometer ooit (40:03). Hiermee eindigde hij bij de mannen 55 op een derde plek.

Voor Geart liep de wedstrijd wat minder gelukkig. Vanaf de start liep hij helemaal alleen achter een kopgroep van vier man (twee Kenianen, één Belg en één Nederlander). Op vijf kilometer zat hij nog steeds maar een tiental seconden achter de kopgroep. Na zes kilometer waaide hij echter bijna van de weg en werd de achterstand op de goed samenwerkende kopgroep steeds groter. Geart eindigde uitgeput als vijfde (tweede Nederlander) in een wat tegenvallende 32:07.

Uitslagen zijn hier te vinden.