In Leiden liep Geart zijn eerste wedstrijd weer na zijn overwinning bij de marathon van Enschede. Na een rustperiode van een paar weken ging het in de training al weer erg goed. Het plan was dan ook om in Leiden weg te gaan op een tijd rond de 30:20, wat voldoende zou moeten zijn om zich te plaatsen voor het NK 10.000m. Het parcours in Leiden staat niet bekend als erg snel maar daar tegenover stond dat Geart gehaast zou gaan worden door Ben de Haan (Nederlands kampioen 3000, 5000 en 10.000m in 2019). De eerste kilometers gingen nog vrij gemakkelijk ondanks de harde wind en de wat benauwde omstandigheden, na vijf kilometer was er al iets achterstand op het schema. De bedoeling was om op vijf kilometer door te komen in 15:15, het werd 15:20. De mannen hadden achteraf het gevoel dat ze bijna alles tegen de wind hadden gehad. Een bijkomend probleem was dat de aangegeven kilometers op de juiste plaatsen stonden, de kilometer tijden varieerden tussen de 2:50 en 3:30. Sommige kilometers waren volgens de gps slechts 900 meter lang, de totale afstand klopte wel. Geart eindigde uiteindelijk als achtste in dezelfde tijd als Ben die als zevende eindigde (tweede en derde Nederlander). De tijd viel wat tegen, 30:59. Dit was trouwens bij alle lopers het geval. Zo eindigde Simon Desbognies als zesde, slechts dertig seconden sneller dan Geart. Simon liep vorig jaar nog 28:25 op de 10.000m. Een goede wedstrijd dus van Geart maar helaas geen heel snelle tijd, dat moet binnenkort dan maar op een snelle 10 km wedstrijd.