Heel vaak loopt Geart Jorritsma niet meer in de regio, liever zoekt hij de sterkere concurrentie op in landelijke wedstrijden. Dit jaar kwam het in de planning echter wel goed uit om voor het thuispubliek in Sneek de plaatselijke vier mijl mee te lopen. De insteek was natuurlijk om te winnen en liefst ook het parcoursrecord van Erik Negerman te verbeteren (19:56). Omdat er donderdag al weer een belangrijke 3000 meterĀ  op het programma staat was het niet de bedoeling om tot het uiterste te gaan. Dit lukte goed, al snel kwam Geart alleen te lopen en kon hij ontspannen zijn voorsprong uitbouwen. Het parcoursrecord verbeterde hij ruimschoots tot 19:28, zonder daarbij tot het uiterste te gaan. Met steeds snellere kilometers liep hij met een hartslag die zo’n 15 slagen lager was dan normaal in een wedstrijd. Naast Geart deden nog een flink aantal Lichtlopers mee bij de 4 mijl, de resultaten:

• Jelte Janzen 30:40
  • Robert Rijpma 30:51