De vorm was in de training de afgelopen weken heel erg goed. Helaas kwam dat er bij de 10.000m in Leiden nog niet helemaal uit. De harde wind was daar waarschijnlijk ook wel debet aan. Geart Jorritsma is als vlieggewicht niet heel erg windbestendig. Hij kon in de wedstrijd zich wel redelijk goed in de groep handhaven maar na halverwege liepen de rondetijden langzaam op en vooral de laatste paar ronden waren erg zwaar. Desondanks nog 30:52, zijn tweede tijd ooit op de 10 km (wegwedstrijden meegerekend). Nu drie weken trainen in Sankt Moritz en dan aansluitend een snelle 10.000m op de baan in Londen.