Gisteravond was weer het jaarlijkse marathon feestje in Sneek. Ook Lichtlopen was weer van de partij met op de marathon Jasper Sierdsma, Douwe de Jong, Ruurd van Wieren, Marijke de Jong en Judit de Vries. Margreet Osinga, Hilda van Rees en Ciska Noordmans liepen de halve marathon. Op de tien kilometer liep Aukje Douma en op de vijf kilometer haar zus Grietje Douma. De marathon telt elk jaar minder deelnemers met als nadeel dat veel lopers alleen kwamen te lopen. Zeker met de harde tegenwind de eerste 28 kilometer maakte dat de marathon extra zwaar. De snelste lichtloper op de marathon was dit Jasper, hij had zijn wedstrijd goed opgebouwd en kwam relatief fris over de streep in 3:39. Douwe  had zich goed voorbereid maar werd net als in eerdere marathons getroffen door een opspelende maag, hierdoor veel tijd verloren en gefinisht in 4:01. Ruurd liep ook niet een erg lekkere marathon, bij hem waren het vooral spierkrampen die er voor zorgden dat hij niet de tijd kon lopen die hij wilde 4:14. Marijke liep de hele wedstrijd alleen maar was tevreden met hoe het ging en kwam goed over de finish in 4:22. Met Judit ging het minder goed, ze liep niet lekker en is na 32 km uitgestapt.

Op de halve marathon kwam Margreet over de streep in 2:02:31, Ciska en Hilda liepen samen op in 2:17:38. Aukje  raffelde de tien kilometer af in 1:02:10 en Grietje had 30:03 nodig voor de vijf kilometer.