De Nacht van de Atletiek in Heusden is één van de grootste en leukste baanwedstrijden in België. Geart Jorritsma kon ook dit jaar gelukkig meedoen aan dit festijn. Met vijf snelle series over de 5000 meter waar de laatste meestal na elven start. Door de gunstige omstandigheden ’s avonds laat en de grote concurrentie zijn dit soort wedstrijden mooie gelegenheden om persoonlijke records te verbeteren. Geart was gezien zijn tijd op de 10.000m in Londen in goede vorm dus de verwachtingen waren hoog gespannen. Helaas liep de wedstrijd niet ideaal, vanaf het begin was er veel geduw en getrek waardoor Geart een paar keer van achteren weer naar voren moest lopen. Na een doorkomst op de 3000 meter in 8:42 zat een tijd van 14:25 er nog steeds in. Het ging echter steeds moeizamer lopen bij Geart, de inspanningen van de eerste ronden gingen hun tol eisen. Hard werkend kwam hij over de finish in 14:38, drie seconden langzamer dan zijn persoonlijk record. Jammer maar helaas. Komende zaterdag het Nederlands kampioenschap 5000 meter in Den Haag en daarna waarschijnlijk nog een 5000 meter in België. Moet het dan maar wat sneller, aan de vorm ligt het niet.