Afgelopen zaterdagavond werd in Varsseveld de Kramprun georganiseerd. Door de organisatie zelf betiteld als het officieus Nederlands kampioenschap 5 kilometer op de weg. Jaarlijks staat er dan ook een zeer sterk veld aan de start, dit jaar was het niet anders. Voor Geart Jorritsma was het al een tijdje geleden dat hij een vijf kilometer op de weg had gelopen, zijn persoonlijk record stond zelfs nog op een tijd net boven de 16 minuten. Een tijd die hij als B-junior had gelopen. Van tevoren stond dan ook al vast dat dat persoonlijk record flink verbeterd zou gaan worden. De Kramprun bestaat uit een vijftal ronden van een kilometer over een bochtig stratenparcours, dat het voor de start nog geregend had maakte het er niet gemakkelijk op. Vanaf de start liep Geart goed voorin en tot ongeveer 3,5 kilometer kon hij zich zelfs handhaven in de kopgroep met onder ander Samuel Fitwi, nummer twee op het Europees crosskampioenschap. Met een zevende plaats, vijfde Nederlander, en een tijd van 14:49 was Geart zeer tevreden over deze wedstrijd.

Jasper Sierdsma deed dit weekend mee aan een estafette triathlon in Gorredijk. De Zwefilo achtste triathlon. Vanzelfsprekend nam Jasper het loopgedeelte voor zijn rekening. Hij legde de vijf kilometer af in een mooie snelle tijd van 20 minuten en 27 seconden.