Zo aan het begin van het cross seizoen wilde Geart Jorritsma nog een wedstrijdje op de weg lopen. Delfzijl was daarvoor een mooie gelegenheid, zes zeemijlen, ruim 11 kilometer. Twee jaar geleden had Geart hier onder stormachtige omstandigheden het parcoursrecord verbeterd. Omdat het weer nu gunstiger was en Geart een stuk sterker leek een nieuwe verbetering een niet al te lastige klus. Op halve marathon tempo liep Geart ruim een halve minuut sneller dan zijn eigen parcoursrecord en pakte vanzelfsprekend ook de overwinning. Met drie bossen bloemen, twee bekers en een goed gevulde envelop kon Geart met een tevreden gevoel weer terug naar Sneek.

Op de 15 km lange Strontrace in Workum deed Jasper Sierdsema mee, hij liep een week voor de Berenloop op Terschelling een nette 1:11:19 neer.

Robert Rijpma liep zondag de eerste van een serie winterlopen mee, met 44:31 op de 8,9 kilometer zet Robert een mooie tijd neer.