De eerst baanwedstrijden na de Corona lockdown worden weer georganiseerd. Vorige week liep Geart Jorritsma al in Utrecht een 3000 meter en gister opnieuw. De wedstrijd van vorige week ging nog niet helemaal super, een te snelle start en daardoor een zware laatste kilometer leverde een tijd van 8:33,74. Toch nog bijna een PR. Gister pakte Geart het iets beter aan. In de eerste serie van 20 man had hij één van de langzaamste tijden staan, daarom achteraan de groep begonnen en langzaam naar voren geschoven. De omstandigheden waren door de warmte vrij pittig en de meeste lopers liepen 8-10 seconden langzamer dan vorige week. Geart bouwde zijn race echter goed op en kon door een zeer sterke laatste 600 meter en een mooie eindsprint nog een zesde plek pakken in 8:29,50. Persoonlijk record met vier seconden verbeterd. Als alles doorgaat dan is de volgende wedstrijd 1 augustus, het Belgisch kampioenschap 10 kilometer op de weg, een afstand die hem ook iets beter ligt.

Foto Bjorn Paree