Het plan van Geart Jorritsma was om afgelopen zaterdag mee te doen aan het Belgisch kampioenschap 10 kilometer op de weg. Helaas werd deze wedstrijd vanwege het toenemen van Corona besmettingen op het laatste moment afgelast. Gelukkig kon Geart nog starten in een sterk bezette 3000 meter in Vught. In zijn serie stond een haas aan de start met als doel om op 8:22 aan te komen. Jammer genoeg was het tempo vanaf het begin nogal wisselen met rondjes van 67 en 69 seconden, de 8:22 verdween dan ook al snel uit het zicht. Geart kon zich wel goed handhaven in de kopgroep van zijn serie en met een sterke laatste 600 meter in 1:36 verbeterde hij zijn persoonlijk record van twee weken geleden nog eens met 3 seconden (8:26.55). Over twee weken waarschijnlijk een sterk bezette 5000 meter in Nijmegen en daarna hopelijk wat langere afstanden op baan en weg, alles in voorbereiding op het NK marathon in Amsterdam.

Foto door Bjorn Paree