Afgelopen zaterdag voor het eerst weer een grote baanwedstrijd. De Ter Specke Bokaal in Lisse met een sterk deelnemersveld op de 5000 meter. Geart Jorritsma was één van de 18 toegelaten deelnemers aan de wedstrijd. Nadat hij zich ’s morgens eerst had laten testen op het corona virus mocht hij ’s middags onder heel matige omstandigheden de wedstrijd lopen. Het regende, de wind ging steeds harder waaien, met alleen een paar kleumende coaches langs de kant was de sfeer ook ver te zoeken. Maar het was weer een begin. Geart liep tactisch een goede wedstrijd, niet te hard van start en ook niet te veel kopwerk gedaan tegen de krachtige wind in. Top de laatste twee ronden voelde hij zich nog erg goed maar na een rondje in 67 seconden sloeg de verzuring toe en moest hij nog een paar lopers voor zich dulden. Met een tijd van 14:40 onder deze omstandigheden was Geart echter dik tevreden. Zeker ook omdat hij na de marathon in Dresden nog geen zware trainingen had gedaan en daardoor nog wat hardheid miste. Deze 5000 meter was een mooie prikkel voor de 10 kilometer op de weg in Enschede volgende week.

Foto: Erik van Leeuwen