Vandaag werd in Enschede een 10 km georganiseerd in het kader van een fieldlab experiment. Van tevoren testen en bij negatief resultaat binnen het terrein zonder mondkapjes en geen 1,5 meter regel. Een eerste grote wegwedstrijd weer met zo’n 2000 deelnemers die op verschillende tijdstippen startten. Geart Jorritsma mocht om tien uur al los samen met de andere wedstrijdlopers. Het parcours was op het terrein van het vliegveld Twente maar helaas niet hetzelfde snelle parcours als waar een aantal weken geleden de marathon op georganiseerd. Deze ronde van vijf kilometer had veel hoogteverschil en scherpe bochten, bovendien was het parcours op een aantal plekken door modder en regen behoorlijk glad geworden. Geart kon tot zeven kilometer mee met de twee snelste lopers maar moest die daarna helaas laten gaan. Hij eindigde als derde in een tijd van 31:13, zo’n halve minuut achter de winnaar. Nu maar afwachten wanneer de volgende start gelegenheid zich aandient.