Afgelopen zondag weer een echte marathon met een massale deelname. In Amsterdam vond het NK marathon plaats met vrijwel alle Nederlandse toppers aan de start. Geart Jorritsma was goed voorbereid en de verwachting was dat hij een tijd van 2:17/2:18 kon gaan lopen. De wedstrijddag begon niet helemaal soepel, twee wekkers gezet en er toch dwars doorheen geslapen, hierdoor was er weinig tijd om op tijd goed te eten voor de start van de wedstrijd. De start was langzamer dan afgesproken maar na tien kilometer werd het tempo geleidelijk opgevoerd. Halverwege werd doorgekomen in 1:09:41 bijna een minuut langzamer dan de bedoeling was. Maar elke volgende vijf kilometer ging een stukje sneller en het liep nog steeds erg gemakkelijk, zodoende zou een tijd beneden de 2:18 er nog steeds in zitten. Helaas ging het vanaf 35 km helemaal mis, de man met de hamer sloeg genadeloos toe en Geart verloor erg veel tijd in de laatste 7 kilometer. Gelukkig kon hij nog wel uitlopen, de tijd van 2:22:45 viel wat tegen maar was uiteindelijk toch maar twee seconden langzamer dan zijn beste tijd tot nu toe. Volgende keer beter.