Geart had afgelopen weekend Lucas Nieuweboer uitgenodigd voor drie dagen zeilen met als afsluiting het lopen van Sneek-Bolsward-Sneek. Lucas is één van de snelste lange afstandlopers van Nederland met dit jaar een bronzen medaille op het NK halve marathon, Geart wist dus dat dit hem waarschijnlijk de overwinning zou gaan kosten.

Na twee nachten slapen in een tentje stonden de mannen toch nog vrij fris aan de start. Met de harde wind tegen liepen ze kop over kop naar Bolsward, terugweg stond de wind iets meer in de rug. Tot 16 kilometer bleven ze samen oplopen maar kreeg Geart het steeds moeilijker, Lucas liep weg en zette nog een flinke versnelling in. Uiteindelijk finishte Lucas in 1:05:35 met Geart op iets minder dan een minuut achterstand in 1:06:32. Bij de dames eindigde Nynke Steiginga als achtste in 1:36:14. Ronald Hoekstra eindigde als kersvers lid van HV Lichtlopen als 28e man in 1:42:58.

Het aantal deelnemers viel nogal tegen, Horror had ook niet heel veel aan publiciteit gedaan. Er is dan ook sprake van dat de wedstrijd volgend jaar niet weer wordt georganiseerd, zou erg jammer zijn voor zo’n klassieker onder de wegwedstrijden in Friesland.